دوست داری برنامه اندروید بسازی ...!؟
نمی دونی از کجا شروع کنی ... !؟
یادگیری گام به گام و کاملا رایگان در
آکادمی همیار اندروید
شروع یادگیری
همکاران ما
تبلیغات
مطلب انتخابی شما

آموزش کامل و استاندارد تغییر دادن آیکون اپلیکیشن در اندروید استودیو (روش دستی)
تاریخ ارسال : ۱۲ , ۰۶ , ۱۳۹۵
تعداد نظرات : بدون نظر

آموزش کامل و استاندارد تغییر دادن آیکون اپلیکیشن در اندروید استودیو (روش دستی)

به نام خالق هستی

 

 

سلام خدمت دوستان عزیز همیار اندروید ؛

در این جلسه می خوام روش کامل و استاندارد تغییر دادن آیکون اپلیکیشن در اندروید استودیو رو آموزش بدم ،

در برنامه نویسی چندین نوع آیکون داریم که قبلا آموزش دادم (در اینجا) ،

به آیکون اصلی اپلیکیشن ، App Launcher Icon می گیم که در این جلسه می خوایم به روش های اساندارد اون رو تغییر بدیم ،

تغییر آیکون اپلیکیشن رو به دو روش می تونیم انجام بدیم ، روش دستی و روش اتوماتیک

در این جلسه روش دستی را آموزش خواهیم داد

و در جلسه ای دیگر روش اتوماتیک را

پس با ما همراه باشید ….

 

 

نکته قابل توجه :

تمام مباحث در سایت همیار اندروید به صورت حرفه ای و با دقت بالا از مبتدی آموزش داده شده است ،

از این رو شما نیار به هیچ پیش نیازی ندارید و در مباحث حرفه ای تر درصورت نیاز به پیش نیاز ابتدای هر جلسه معرفی خواهد شد ،

با همیار اندروید برنامه نویسی اندروید را درک خواهید کرد …

 

 

پیشنیاز ها :

تشریح اصطلاحات و مفاهیم مهم طراحی رابط کاربری در برنامه نویسی اندروید

سایز استاندارد برای طراحی آیکون ها در برنامه نویسی اندروید

برای درک بهتر آموزش حتما مطالعه شود

 

 

محل قرار گیری آیکون ها در سورس پروژه

به مسیر زیر در پروژه خود بروید

app res mimmap

در تصویر بالا ما یک پوشه داریم که درون آن پنج آیکون یک شکل وجود دارد که هرکدام یک سایز به خصوص دارد

توجه : اینکه چه سایزی و چرا را قبلا در پیش نیاز ها توضیح داده ام

این آیکون ها همان آیکون اصلی اپلیکیشن ما می باشد

اگر درتصویر بالا دقت کنید پنج آیکون درون یک پوشه به نام ic_launcher  قرار گرفته اند

در حقیقت این پوشه اصلا وجود خارجی ندارد و اندروید استودیو برای نظم دهی هر پنج آیکون را درون یک پوشه با نام همان آیکون ها قرار داده است

نکته مهم :

اما در سورس بیرونی پروژه هرکدام ازاین آیکون ها در یک پوشه مجزا قرار دارند (پوشه های با پیشوند mimmap)

پوشه هایی که هرکدام به خاطر وجود دستگاه های مختلف با سایزهای مختلف ایجاد شده اند

و هر آیکون متناسب با سایز خود باید درون پوشه مورد نظر قرار بگیرد

تصویر زیر هم سورس بیرونی پروژه هستش که پوشه های mimmap را در پنج نسخه مشاهده میکنید

آدرس سورس بیرونی پروژه من به صورت زیر هستش

D:\Projects2\test2\app\src\main\res

 

 

معرفی نام آیکون به سند مانیفست

زمانی که آیکون را تغییر می دهیم ، درصورتی که نام آن را نیز تغییر داده باشیم ، باید نام جدید را در سند مانیفست تغییر دهیم

نام پیش فرض آیکون ic_launcher نام دارد که در تصویر زیر که مربوط به سند مانیفست می باشد مشاهده می کنید

 

 

تغییر آیکون اپلیکیشن به روش دستی

مرحله ۱ :

قبلا در مورد سایزهای مربوط به آیکون ها توضیح داده بودیم

در این روش به یک آیکون با پنج سایز مختلف نیاز داریم

یعنی یک آیکون در بالاترین سایز ، که ۱۹۲px در ۱۹۲px میباشد طراحی می کنیم و از روی آن چهار نسخه با سایزهای دیگر درست می کنیم ،

و نام همه آنها را به ic_launcher تغییر نام می دهیم ، دقت کنید به علت هم نام بودن پنج آیکون نمی توان آنها را درون یک پوشه کنار هم نگه داشت ، پس هرکدام را درون یک پوشه مجزا نگهداری کنید

چه سایزی و چرا ، قبلا در پیش نیازها آموزش داده ام ،

با این حال شما آیکون های خود را در این سایزها طراحی و ذخیره می کنید و به مرحله بعد می رویم

قابل توجه : می توانید در سایز بزگتری هم طراحی کنید ، من خودم در سایز ۱۰۰۰px در ۱۰۰۰px طراحی می کنم تا جزئیات را بهتر مشاهده کنم و بعد از روی آن پنج نسخه مورد نظر را درست می کنم

 

 

مرحله ۲ :

فرض کنید پروژه خود را به اتمام رسانده اید و حالا وقت تغییر آیکون اپلیکیشن فرا رسیده است

برای تغییر آیکون در روش دستی باید به سورس خارجی پروژه بروید ،

برای این کار روی پوشه mipmap کلیک راست کرده و گزینه Show in Explorer کلیک کنید

 

 

مرحله ۳ :

حالا پنجره ای جدید برای ما نمایان شد ،

این محل سورس مربوط به پوشه res می باشد ، شما باید آن پنج آیکون با نام های ic_launcher را بر اساس سایز درون پوشه مربوطه قرار داد ،

درون پوشه هایی با پسوند mipmap قرار داد

 

 

توجه مهم :

درصورتی که نام آیکونی که طراحی کرده اید نامی متفاوت با ic_launcher باشد ، پس از قرار دادن آیکون ها درون پوشه های مربوطه باید به درون سند مانیفست رفته و نام آیکون را نیز از آنجا تغییر دهید

اما در صورتی که نام آیکون را تغییر ندهید ، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و کار تمام است 

بهتر است نام را تغییر ندهیم

 

 

 

خیلی خب دوستان تا جایی که توانم بود کامل آموزش دادم ،

امیدوارم که به کارتون بیاد ، منتظر نظراتتون هستم ،

بدرود

 

 

با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود ، گروه آموزشی همیار اندروید را در این مسیر یاری فرمایید
این نوشته را در گوگل پلاس محبوب کنید
ارسال مطلب توسط : سامان سلطانی پور
من عاشق طراحی و کدنویسی هستم ، سایت همیار اندروید رو با عشق تاسیس کردم تا هرچی که می دونم رو به دیگران آموزش بدم ... چیزی به نام فوت و فن استادی وجود نداره ، همه چیز رو بی منت تقدیم شما می کنم تا شاید یه کمک کوچیکی به شما دوستای عزیز بشه ...

همیار اندروید را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
یــــــک راه آسان برای ارتباط با هـــــــم :)
مطالب مرتبط با موضوع شما

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نظرات کاربران

لطفا نظر ، پیشنهاد و انتقاد خود را فقط در ارتباط با موضوع بالا ذکر کنید و از سوالات پراکنده خود داری کنید
برای حفظ و برقراری نظم در سایت به سوالات پراکنده پاسخ داده نمی شود
در آینده سیستم پرسش و پاسخ راه اندازی خواهد شد
لطفا به قوانین احترام بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ما را محبوب کنید